Granollers serà l’escenari d’aquesta dotzena edició dels Jocs Special Olympics que se celebren cada 4 anys
Barcelona, 6 de març – Els Jocs Special Olympics 2023, que tindran lloc a Granollers del 30 de març al 2 d’abril de 2023, promouran l’esport i serviran d’altaveu per les persones amb discapacitat intel·lectual.
Aquest dilluns, 6 de març, s’ha dut a terme al Palau de la Generalitat la presentació de l’edició d’enguany i del seu espot televisiu, que posa com a protagonistes els i les atletes que participaran als Jocs. Sota el lema “Encén la teva flama”, la campanya de difusió – duta a terme per l’agència de publicitat, Ogilvy – anima a les persones a sumar-se i viure l’experiència dels Jocs.
L’esdeveniment esportiu, organitzat per la Federació Catalana d’esports per persones amb Discapacitat Intel·lectual (ACELL), Special Olympics Catalunya i l’Ajuntament de Granollers, té l’objectiu de promoure la igualtat i la inclusió d’aquest sector.
Enguany, seran 14 les disciplines esportives que es disputaran a Granollers per donar visibilitat i empoderament al sector. I paral·lelament al calendari competitiu, els Jocs també contemplaran una programació que facilitarà la participació de la ciutadania amb els Jocs.
El paper imprescindible dels voluntaris
La participació del voluntariat és una peça clau pels Jocs Special Olympics. En la que s’esperen més de 600 persones que hi participaran de manera no lucrativa per donar peu a un projecte no només esportiu, sinó també social.
Oferiran suport als equips, esportistes, a les activitats de promoció i a totes les activitats paral·leles durant els quatre dies que es duran a terme els Jocs.
Els Jocs i la Torxa
La involucració de la ciutadania i de les ciutats de Catalunya són un element clau per les entitats organitzadores. De tal manera, la Torxa dels Jocs recorrerà quinze poblacions catalanes una setmana abans de l’acte inaugural de la dotzena edició. Les ciutats per les que passarà la Torxa són La Seu d’Urgell i Andorra la Vella (seus de l’anterior edició del 2018), Barcelona, Lleida, Girona, Tarragona, Amposta, Mataró, Figueres, Lloret de Mar, Calella, Badalona, Sant Just Desvern i Granollers.
Una imatge molt special
La identitat de la marca dels Jocs va sorgir d’una col·laboració de l’Agència Ogilvy i els i les esportistes, que mitjançant un workshop van dur a terme el logo dels Jocs Special Olympics.
El president de Special Olympics Catalunya, valorava el workshop com “una experiència creativa i emocional per tots els participants, però sobretot una nova oportunitat per donar veu i protagonisme des de tots els angles possibles dels esportistes”.
Posar els i les atletes com a protagonistes ha estat el tret identitari del relat de la campanya d’aquest 2023, ja que també han estat ells i elles qui han protagonitzat l’espot televisiu. Amb una imatge urbana, moderna i enigmàtica, l’espot ens mostra els participants dels Jocs acompanyats del poema “Fuegos” d’Eduardo Galeano.